Særlig for erhvervskøb:

Fortrydelsesret: Som erhvervsdrivende kan du fortryde købet inden for 14 dage. Ved fortrydelse fratrækkes leveringsomkostninger og 10% af købesummen. Varerne skal leveres tilbage i samme stand som ved modtagelse. Den erhvervsdrivende skal betale for returneringsomkostningerne og har risikoen for varerne indtil de er modtaget hos Dmmc.dk.

Reklamation:  Den erhvervsdrivende har pligt til at undersøge ordren ved modtagelse. Reklamationsperioden er 6 mdr. fra modtagelsestidspunktet. Reklamationer skal meddeles Dmmc.dk inden for 7 dage fra manglen er opdaget. Fejl og mangler der normalt opdages ved modtagelsen, skal meddeles Dmmc.dk hurtigst muligt og inden 7 dage fra undersøgelsen af ordren.

Levering: Dmmc.dk bærer risikoen for ordren indtil den erhvervsdrivende har fået ordren leveret. Er den erhvervsdrivende skyld i at varerne beskadiges eller bortkommen, eller skyld i forsinkelse, bærer den erhvervsdrivende risikoen for ordren og kan ikke kræve erstatning ved tab. 

 

Sådan handler du på webshoppen Dmmc.dk

For at foretage et køb på webshoppen skal du igennem 5 trin. 1. Find den eller de varer, du ønsker, og læg dem i indkøbskurven og gå herefter til kassen. 2. Indtast dine personlige oplysninger 3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde. 4. Godkend vores forretningsbetingelser. 5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden, og godkend købet.

Salgs- og leveringsbetingelser -Aftalevilkår og oplysningspligt

Du kan altid finde de gældende salgs- og leveringsbetingelser på denne side. Når du gennemfører en ordre, vil du automatisk modtage en ordrebekræftelse med oplysninger om din ordre samt om retur- og reklamationsret. Du kan altid genfinde dine ordrer ved at logge ind på din brugerprofil, hvis du har oprettet en sådan.

Vi har ret til på ethvert tidspunkt at ændre, udvide eller begrænse de tjenester, der stilles til rådighed på denne hjemmeside. En tjeneste kan trækkes tilbage uden varsel, eller kan være midlertidig utilgængelig på grund af tekniske problemer.

Priser

Alle priser er inklusive moms i DKK. Priserne er dagspriser. Du indtaster dine kortoplysninger via en sikker og fortrolig forbindelse administreret af NETS (tidligere PBS). Beløbet trækkes først fra din konto når vi har afsendt – eller du selv har afhentet – din bestilling. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Når du handler hos os, modtager du en elektronisk faktura for dit køb. Denne faktura er din dokumentation for at du har købt hos os.

Rabatter

Vi yder rabatter til alle kunder i form af forskellige kampagner. Hvis der er rabat på en vare, vil rabatten allerede være fratrukket prisen, som vises på sitet. Dette følger gældende retningslinjer fra forbrugerombudsmanden.

Bestilling

På Dmmc.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os på telefon +4561387187 eller på support@dmmc.dk. Som erhverv kan du bestille via telefon eller mail efter aftale. Når du handler med Dmmc.dk indgås aftaler på dansk Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse kan du logge ind på siden eller sende den mail til support@dmmc.dk

 

Betaling

Du kan vælge at betale på følgende måder:

Med kort

Dankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Elektron, MasterCard/Eurocard, Diners. Når du betaler med kort, hæver vi først beløbet på din konto, når dine varer afsendes til dig. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Handelsbetingelserne for delbetaling med viabill kan ses her – www.viabill.com/kredit

Bankoverførsel

Bemærk! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen Læs hvorfor Der tages ikke gebyr ved betaling på Dmmc.dk.

Leveringsformer

Forsendelse i Danmark

Varer bestilt til forsendelse i Danmark sendes med GLS.

Forsendelse til udlandet

Til adresser i udlandet, sender vi din bestilling med Link Logistik eller samarbejdspartner.

 

Leveringstid

Levering i Danmark

Det er vores mål at levere alle varer i Danmark indenfor 1 uge. Du modtager en e-mail eller sms, med track and trace oplysninger, når din ordre bliver afsendt.

Din ordre afsendes først, når den er samlet. I tilfælde hvor varen ikke er på lager, betyder det at vi afventer, alle de bestilte varer ankommer til vores lager, før vi afsender ordren. Dog maksimalt 3 dage, hvorefter de varer, der er til rådighed afsendes, og resterende ordrer krediteres. Det kan derfor være hurtigere for dig, at lave særskilte ordrer på varer, der endnu ikke er udkommet, eller som har ukendt leveringstid. Tjek leveringstiden på de enkelte varer. Vi sender dig en besked på e-mail, når din ordre afsendes.

Levering til udlandet

Hvis du bestiller med levering til udlandet, vil din orde blive afsendt inden for 1-10 hverdage, med mindre andet er oplyst af ordren/ordrebekræftelsen. Der må dog påregnes længere leveringstider i visse lande.

Fragtpriser

Fragtprisen er 45 kr.

Retur- og fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved (support@dmmc.dk,+4561387187) I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur Den finder du nederst i dette dokument/her og medsendt din ordrebekræftelse/vare (vælg hvordan standardfortrydelsesformular gives til kunden før og efter købet)

Klagegang

Ved klager kan der sendes mail til: jb@dmmc.dk

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Dmmc.dk

Drøvten 37

9310 Vodskov

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Når du handler på Dmmc.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Drøvten 37

9310 Vodskov

 

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Købelovens mangelregler finder anvendelse på varekøb på dmmc.dk

Persondatapolitik

I forbindelse med at du foretager indkøb på webshoppen, indsamler vi en række personoplysninger om dig. De oplysninger vi registrerer, er:

For og efternavn, adresseoplysninger, e-mailadresse, mobiltelefonnummer samt hvilke produkter du køber. Vi registrerer også, om du har oplyst, at du som kunde er privatperson, virksomhed eller studerende. Oplysningerne opbevares ikke krypteret, og de transmitteres heller ikke i krypteret form.

Kreditkortoplysninger krypteres. Vi lagrer ikke dine kreditkortoplysninger.

Personoplysningerne anvender vi til at ekspedere din ordre, og opbevares af hensyn til regnskabslovgivningen oplysningerne i en periode på 5 år fra dit seneste køb.

Herudover registrerer vi, at du har accepteret vores salgs- og leveringsbetingelser og disse persondataretlige betingelser, samt i hvilket omfang du har accepteret, at webshoppen sender dig e-mails eller sms.

Såfremt du har valgt at modtage vores nyhedsbrev, anvender vi også dine oplysninger til udsendelse af nyhedsbrevet. I så fald lagrer vi oplysningerne om dig, indtil du framelder modtagelsen af nyhedsbrevet, dog mindst 5 år fra dit seneste køb.

De oplysninger vi registrerer i forbindelse med dit køb, anvendes ikke til andre end ovenstående angivne formål.

Direktøren (Jytte Birk Sørensen) og min samarbejdes partner Hogreffe invest ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på Dmmc.dk er Jytte Birk Sørensen – ejer .

Cookies og IP-adresse

På vores webshop anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slettet cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

I Internet Explorer slettes cookies under menuen “funktioner” -> “Internetindstilinger” -> “Slet cookies”. Logstatistik.

I samarbejde med Hogreffe invest ApS, der bruges også Google Analytics og Google Adwords.

Hvis du har spørgsmål angående dine cookies kan du henvende dig til – Jytte Birk Sørensen – support@dmmc.dk – +4561387187

Videregivelse af persondata

Vi har en klar politik for behandlingen af dine data.

Vi er meget opmærksomme på at forhindre ethvert misbrug af dine persondata.

Vi videregiver alene persondata i det omfang, brugeren selv har givet tilladelse til at dele disse, f.eks. brugergenereret indhold såsom anmeldelser.

Vi videregiver ikke persondata til tredjepart der ikke er angivet i betingelserne.

Du kan til enhver tid bede om at blive fjernet fra mailinglister, eller helt at blive fjernet fra webshoppen’s databaser. Du skal blot sende en mail eller kontakte os på anden vis. Personoplysninger bliver lagret indtil vi modtager besked om at de ønskes fjernet. Vi forbeholder os ret til at videregive dine persondata i forbindelse med hel eller delvis overdragelse af virksomheden/webshoppen. Erhverver, vil i disse tilfælde skulle overholde disse betingelser.

Vi respekterer vores kunders og vores besøgendes ret til privatliv.

Logstatistik Der anvendes en logstatistik på vores webshop hvilket betyder, at et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende siden har, hvor de kommer fra, og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere vores webshop.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til (Jytte Birk Sørensen – Direktør). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Oplysning om klagemuligheder En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og

Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til

Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse xx@yy.dk

 

Hvis du vil gå videre med din klage

En klage over en vare eller tjenesteydelse, du har købt hos os, kan du indgive til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

 

Oplysning om klagemuligheder En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr.